Використовуючи найсучасніші європейські стандарти, наш Уряд не лише працює над щоденним покращеннями життя українців, але й намагається прогнозувати свої досягнення у середньостроковій перспективі. Це промовисто називається бюджетним плануванням. Або подорожжю у часі разом з Прем’єром Гройсманом і його веселою командою.
Так, в основі консенсус-прогнозу Міністерства економічного розвитку і торгівлі закладений сценарій, який передбачає зростання в 2018 році тарифів на газ на 19%, на опалення, гарячу воду і електроенергію – на 20%. При цьому, в 2019 році можливий ріст тарифів на природний газ складе 12,5%, на гарячу воду, опалення та електроенергію – на 17,5%. У 2020 році зростання тарифів на газ і електроенергію може скласти 10%, на гарячу воду і опалення – 19%.
Правда, сам Прем’єр заявляє, що до 2020 року ціну на газ для населення можна знизити, а Україні повністю перейти на споживання газу власного видобутку. Посол США у Києві Марі Йованович, натомість, стверджує, що пенсійна, антикорупційна реформи та підвищення ціни на газ є частиною програми співпраці з МВФ та потрібні наші державі. Кому вірити? Лише власним очам та цифрам у платіжках за послуги ЖКГ.
Іншого виходу немає, адже у рядах нашої влади все частіше можна зустріти екстрасенсів та провидців, ніж людей раціональних та практичних. Це продемонструвала трагедія з вибухом військових арсеналів у Калинівці. Ще не встигло слідство дійти якогось висновку,а відповідні органи державної влади здійснити належну оцінку збитків, Уряд встиг виділити на ліквідацію наслідків катастрофи 100 млн. гривень. Кмітливі генерали вже на другий день прикинули, що армії вибухи обішлися в майже 1 млрд. грн. Тобто прикинути «на око» необхідні суми, котрі можна освоїти з бюджету, наші керманичі добре вміють.
А от мешканці, котрі поспішають повернутися з евакуації до своїх домівок, скаржаться на непоодинокі випадки мародерства і пошкодження майна внаслідок ураження снарядів. Влада, тим часом, рапортує, що вибухи в Калинівці фактично припинилися. Але заборону на авіаційні перельоти в прилеглому районі продовжено до 9 жовтня. Можливо, людям говорять не всю правду про реальний стан безпеки?
Намагається зазирнути у майбутнє і Мінфін. Як боротися з корупцією у сфері освоєння бюджетних видатків, приміром, при будівництві доріг? А ось як. Брати в держави не гроші, а зобов’язання! А зобов’язання, як відомо, до кишені не покладеш.
«Якби ставилося завдання брати на себе зобов’язання будувати конкретні ділянки доріг, незважаючи на наявність коштів, то це було б простіше і ефективніше. Тоді ми не говорили б про бюджет на дороги – 44 млрд. грн.. або 32 млрд. А говорили б, що у нас на три роки є завдання здійснити ремонт таких-то доріг, які для України є ключовими. Це б дозволило уникнути питань корупції в дорожньому господарстві», – вважає заступник міністра фінансів Сергій Марченко.
Напевно, щоб Мінфін швидше адаптувався до змін, треба припинити платити зарплату самому заступнику міністра Марченку. За його логікою, «це дозволило б уникнути питань корупції» в домашньому господарстві цього державного службовця. Немає грошей – бери зобов’язання – і їж на вечерю свої розумні вислови!
Що, натомість, не загрожує новому в. о. голови правління «Укрзалізниці» Євгену Кравцову. Його утримання обійдеться платникам податків не більше, ніж у 30 млн. гривень на рік. Це – з преміями. А якщо не заслужить премії – мільйонів 14, не більше. Він має пришвидшити реформи галузі! Справа Балчуна живе і перемагає!

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!