Досить болючим питанням для споживачів тепла та гарячої води є тарифи. Вони не беруться зі стелі, а чітко прописані у відповідних документах. За інформацією Володимир-Волинського підприємства теплових мереж,  нарахування плати за послуги  проводиться згідно Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630 із змінами.

Якщо на будинку  встановлено  засіб обліку теплової енергії, споживач оплачує послуги згідно з їх показаннями пропорційно опалюваній площі квартири. У випадку призначення субсидії, сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі відсутності приладів обліку (у квартирі  чи на будинку),  плата за централізоване опалення справляється з розрахунку за 1 кв. метр опалюваної площі квартири з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря і фактичної кількості днів надання цієї послуги в місяці, який є розрахунковим.

Розмір щомісячної плати в такому випадку визначається підприємством за формулами, наведеними в п. 40 – 43 вищезгаданих Правил та довідки Волинського центру з гідрометеорології, яка місить в собі параметри температури зовнішнього повітря в кожній з діб розрахункового періоду для визначення середньої фактичної температури зовнішнього повітря в місяці, який є розрахунковим. Сама формула розрахунку П = ТО  * Кі * (nфi /niІ)  визначена Постановою КМУ від 30 жовтня 2015 року №1037. Варто наголосити, що розрахунок плати за 1 м кв опалювальної площі проводиться щомісячно, починаючи із жовтня 2016 року по квітень 2017 року.

Після відповідних розрахунків плата за вищевказаними параметрами становить: у жовтні – 21,485 грн; у листопаді- 34,999, у грудні – 31,609; у січні – 36,77; у лютому – 32,4982; у березні – 24, 3821; у квітні – 16,2292 грн.

У звязку з тим, що плата у вищезгадані місяці опалювального періоду різна, підприємство   щомісячно подає інформацію управлінню соціального захисту населення про розмір плати за 1 м² опалюваної площі,   про проведені перерахунки  в разі зниження якості, ненадання послуги або надання не в повному обсязі для подальшого  перерахунку розміру призначених субсидій за підсумками опалювального періоду.

У разі наявності субсидії, споживачі сплачують обов’язкову частку в межах соціальних норм, на які призначено субсидію. Якщо споживач не сплачував протягом опалювального періоду обов’язковий платіж, визначений субсидією, то за підсумками опалювального сезону при здійсненні перерахунків згідно Постанови КМУ №630 у такого споживача виникне заборгованість.

На даний час управлінням соціального захисту здійснюється коригування нарахованих субсидій відповідно до фактичних розмірів плати на 1 кв. м опалювальної площі протягом опалювального сезону 2016-2017 років.

За опалювальний сезон 2016-2017 років у зв’язку із здійсненням нарахування  за опалення з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря згідно Постанови КМУ №1037 від 30.10.2015 року, підприємство недоотримало (не нарахувало) коштів споживачам, які проживають в будинках без засобів обліку теплової енергії, на суму 693,42 тис. грн.

Окрім того, протягом опалювального періоду були проведені поточні перерахунки розміру плати  згідно Постанови КМУ №151 в розмірі 360,82 тис. грн. Після закінчення опалювального сезону невикористана сума субсидій по опаленню, тобто різниці між призначеною субсидією та нарахуванням за опалювальний сезон, підлягає поверненню до бюджету.

Згідно  Постанови КМУ №300 від 26.04.2017 р. також підлягає поверненню до бюджету сума невикористаних субсидій по гарячій воді за останній період отримання субсидій.

Цією ж постановою передбачено, що у разі наявності простроченої понад два місяці заборгованості по оплаті комунальних послуг, субсидія на наступний строк не призначається  до моменту повного погашення (або реструктуризації) боргу споживачем, про що останній інформується додатково. Якщо погашення боргу відбувається протягом двох місяців з моменту інформування про його наявність, субсидія призначається з дати закінчення дії попередньої, в іншому випадку – з місяця документального підтвердження сплати заборгованості або укладення договору реструктуризації.

З усього вище сказаного можна зробити єдиний висновок: допоки не розпочався новий опалювальний період, варто все ж таки подбати про ліквідацію заборгованості минулого, оскільки наступного оплювального сезону можна залишитися, у першу чергу, без субсидії. А злісні боржники, швидше всього, матимуть справу із судами.

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!