Усім відомо, що професійно-технічна освіта нині перебуває у надто складному не лише  фінансовому становищі, оскільки донедавна «зависло в повітрі» питання щодо підготовки молодших спеціалістів.

У 2016 році, згідно з законодавством, у навчальних закладах здійснили останній прийом абітурієнтів для підготовки «молодших спеціалістів», а наказ щодо нових умов прийому студентів в 2017 році не був затверджений. Через це тисячі освітян та студентів були обурені, адже люди не знали, якого майбутнього закладам очікувати  і знаходилися в стані невизначеності.

І ось буквально вчора, 21 березня народні депутати повернулися обличчям до абітурієнтів,  студентів та викладачів системи профтехосвіти, прийнявши у першому читанні доленосний закон.  

Саме про  це ми й вели розмову із директором педагогічного коледжу Миколою Савельєвим, котрий був учасником брифінгу у Верховній Раді щодо обговорення питання законодавчого підгрунтя профтехосвіти.

Як наголосив Микола Григорович, нашим обранцям вистачило політичної волі, тому Верховна Рада України 286 голосами розблокувала набір у коледжі і технікуми на освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст» у 2017 році. Відповідний Закон «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» був прийнятий.

Однак це не вирішує проблеми профтехосвіти остаточно. Тому у ході розмови Микола Григорович подав своє бачення законодавчих ініціатив, а саме, проекту закону «Про освіту» №3491 від 19.11.2015 (в якому відсутні поняття  «коледж» і «молодший спеціаліст), внесеного Кабінетом Міністрів України» і  після першого читання   відправлений на доопрацювання.  Словосполучення «молодший спеціаліст» не з’явилося, але у прикінцевих положеннях є поняття «професійний коледж», а також визначаються два рівні професійної освіти: базова професійна та вища професійна освіта. А ось поняття базових рівнів кваліфікацій дуже розмито.

Проект закону «Про професійну освіту» №3231 від 06.10.2015, який би мав врегулювати попередньо описані проблеми, вносився Кабінетом Міністрів, але знятий з реєстрації і альтернатив не запропоновано!

Чудово розумію, наголосив пан Савельєв, що Верховній Раді нині не до освіти, але рамки календарного і навчального років примушують до оперативного прийняття рішень. І прийнятий вчора у першому читанні доленосний закон, – тимчасове вирішення проблеми. Остаточно статус «молодший спеціаліст» має визначити базовий Закон України «Про освіту».

З огляду на наведене вище, Микола Савельєв  пропонує невідкладно  статтю 36  проекту Закону України «Про освіту» №3491-д від 04.04.2016 викласти у відповідності до Міжнародної стандартної класифікації освіти МСКО-2011, розробленої ЮНЕСКО і визнаної у всьому світі.

Крім цього, у найкоротші терміни пропонується завершити доопрацювання проекту Закону України «Про освіту» і винести його на розгляд Верховної ради до кінця 2017 року. А після його прийняття  повернутися до розробки Закону України «Про професійну освіту», який прийняти протягом 2018 року.

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!