13 липня цього року Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру», відповідно до якої неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 року не привели свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та не надали копії таких документів контролюючим органам, виключаються з Реєстру неприбуткових установ та організацій, – повідомляє директор Володимир-Волинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Наталія Смолярчук.

Відповідно до статті 133 Податкового кодексу до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені:
– бюджетні установи;

– громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди;

– спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб;

– житлово-будівельні кооперативи, дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);

– об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків;

– професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання;

– сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів.

Відповідно до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, контролюючий орган (органи ДФС) здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій в разі, коли організація відповідає таким вимогам:
– утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

– установчі документи неприбуткової організації містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
– установчі документи неприбуткової організації передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» внесення змін до установчих документів громадських об’єднань із статусом юридичної особи оформляється шляхом викладення його в новій редакції, який повинен бути викладений письмово, прошитий, пронумерований та підписаний засновниками або уповноваженими ними особами.

Подати документи для державної реєстрації змін до статуту громадського об’єднання можна до Головного територіального управління юстиції у Волинській області (вул. Володимирська, 1, м. Луцьк), до центру надання адміністративних послуг, Володимир-Волинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

 

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!