13 квітня у  маршрутному таксі, яке належить АТП-10707, що здійснює пасажирські перевезення за напрямком «Володимир-Волинський -Устилуг», водій у досить чемному звертанні до пасажирів, які вже очікували на відправку, повідомив, що із 14 квітня повністю відміняється пільгове перевезення за даним маршрутом. Це не витівка його, як водія, а розпорядження адміністрації АТП. На запитання, як бути із нульовими квитками, шофер сказав: людина має право брати квиток в касі автостанції, проте, заходячи в автобус, зобов’язана буде доплатити різницю вартості проїзду. У протилежному випадку, або в разі невдоволення таким методом розрахунку за проїзд пільгової категорії пасажирів, автобус просто буде знято з маршруту. Маршрутка лише тоді вийде у рейс, коли пільговики  будуть сплачувати повну вартість проїзного документа.

Наступного ранку, вже інший водій даного маршруту, вкотре нагадав усім пасажирам нові правила перевезення, наголосивши, що  якщо комусь не подобаються подібні  правила, можу скаржитися до керівництва АТП. А то навіть і у вищі інстанції. Більшість пасажирів це сприйняла як належне, а дехто навіть схвально, бо в часи пік пільговиків іноді стільки набивається в автобус, що ніде й голці впасти. Ось тільки пенсіонери жваво розпочали полеміку. Звісно, скільки людей, стільки й думок.

Якщо адміністрація перевізника, в даному випадку  пасажирське АТП-10707, вдалася до таких радикальних кроків, які не в’яжуться із нормами законів про пільги відповідним категоріям населення, значить держава геть забула про свої обіцянки та навіть про виконання тих документів, які нещодавно були оприлюднені. Або може народні обранці десь не доопрацювали. Як би там не було, все впирається у ту мало не двомільярдну субвенцію по пільгових перевезеннях, яка мала б вже давно бути розподілена на місцях. Так обіцяв ще тодішній прем’єр.

Питаннями соціальних виплат та субвенцій займається управління соціального захисту населення Володимир-Волинської РДА,  тому за коментарем ми звернулися саме туди.

Як зазначила начальник цієї соціальної установи Наталія Голюк, з державного бюджету на покриття витрат перевізникам за пільгове перевезення не поступило ні копійки. Проте, як наголосила Наталія Орестівна, усі компенсації та субвенції ще від нового року були передані на місця, тобто місцевим громадам. І це вже їхня прерогатива – виділяти кошти чи ні.

Хоча Устилузька та Зимнівська територіальні об’єднані громади якусь дещицю відкраяли від потреб громади і десь приблизно по 30 тисяч гривень вирішили таки скерувати на покриття витрат перевізникам. У межах 50 тисяч гривень виділив район. Ось тільки постала ще одна проблема – немає порядку їх використання. Колись все це продумував Кабмін, який під постанови розробляв порядок її запровадження. Нині ж Уряд, як мовлять, умив руки та усе віддав на місця. Віддати то віддав, а тільки пояснити процедуру розробки порядку та програми забув.

Для того, щоб ці кошти були використані згідно чинного законодавства, як наголосила Наталія Орестівна, потрібно кожній територіальній громаді самостійно розробляти та приймати відповідну програму, або ж на сесіях розробляти та затверджувати порядок їх використання. У протилежному випадку ці кошти просто залишаться на папері. Як то кажуть, уміли зготувати та не уміли подати.

Так що пільговикам доведеться звикати до нових правил перевезення. Бо всі ці процедури точно можуть затягнутися у часі. Як і те, що кошти з державного бюджету, навіть після перегляду дохідної частини, вряд чи надійдуть на місця. І перевізника можна зрозуміти, бо як держава з ним обійшлася, так і він намагається вижити у ці складні часи.

Ось тільки заручниками ситуації, чомусь, вкотре стали соціально незахищені верстви населення.

Людмила Гнатюк

Якщо Ви знайшли помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо!